Dag 3: naast de gebaande paden

17 februari 2016 - Avignon, Frankrijk

Na een heerlijk ontbijt in het troosteloze/rustieke* Turijn, hebben we ons gemeld bij de organisatie voor de route van vandaag. Vlak voor de start hebben we nog even het koelvloeistofniveau van onze Duckatti bijgevuld.

Oké. Toch maar weer bijvullen dan.    *(doorhalen wat niet van toepassing is)

De opmerkingen van de mede runners waren niet erg bemoedigend. Het leek ons daarom dus verstandig om zoveel mogelijk collega's in te halen, aangezien je verplicht bent een RIN (Runner In Nood) te helpen. Om een grote voorsprong te kunnen vergaren hebben we het zooitje Belgen (die bij de vorige editie ook al acte de présence gaven) bij het verkeerslicht vriendelijk, doch dringend, verder naar voren geduwd. Uit ervaring weten we namelijk dat onze trouwe Volvo tegen een stootje kan. Dat kon niet gezegd worden van de VW Golf van onze Zuiderburen. We hebben ze de rest van de tocht dan ook niet meer gezien.

Aangezien de klimaatverandering ook blijkbaar in de Alpen heeft toegeslagen, hebben we vandaag veel minder sneeuw kunnen ontwaren. Heftige slippartijen en glijdende bolides hebben we tot dusver moeten ontberen. Om dit gemis toch enigszins te verzachten hebben we onze eigen route maar bepaald. Verschillende wegen, die niet door Google Maps werden ondersteund, hebben we voorzien van ons profiel. Parkeerplaatsen hebben we met een Dubbele Rietberger bedwongen en in een rivierbedding kunnen paleontologen in de toekomst, naast de voetstappen van al lang uitgestorven dino's, het spoor vinden van een V70 welke is uitgerust met Vredestein SnowTrac Winterbanden. Ook hebben we nog even lekker geragd op enkele braakliggende terreinen (zie video). De handrem laat het inmiddels trouwens ook afweten.

Omdat we toch weer wat problemen hadden met onze koelvloeistof, hebben we maar van de nood een deugd gemaakt en het kokende water gebruikt om een lekker gepocheerd eitje te bereiden (zie video).

Aangezien we er voor nu even genoeg van hebben en we in een zeer comfortabel hotel met sauna, zwembad en eigen bad zitten, houden we het voor vandaag voor gezien. We gaan de faciliteiten uitgebreid testen.

Kijk ook even bij de foto's en video's voor onze uitgebreide reportages.

Onderweg in FrankrijkOnderweg in Frankrijk

Onderweg in FrankrijkOok de eendjes genieten van de mooie omgeving

A bientôt et bonne soirée! Jan Jaap en René.

1. Johan & Henriette:
    17 februari 2016
    Mooie plaatjes....
  2. René:
    17 februari 2016
    Thanks...
  3. Monique en Bert-Jan:
    Mooie foto's.
    Leuk geschreven verslag , het plezier spat er vanaf! Enjoy!!
  4. Sjoerd:
    Superleuk, jullie verhalen en foto's! Veel plezier & succes
  5. Jeanette:
    18 februari 2016
    Leuk verhaal maar ik wist niet dat er eenden zwemmen in de bergen
  6. Jan:
    18 februari 2016
    Hallo Mannen, het gaat zo te zien goed met jullie daar,succes,zorg goed voor jezelf en veel rijplezier!!!
  7. Peter Hoogeveen:
    19 februari 2016
    Hoop voor jullie dat de Zweedse kwaliteit ook voor de koppakking geld ;-), nog veel succes!!
  8. Yavuz:
    19 februari 2016
    Dit ziet er weer fantastisch uit jongens!