Dag 2: een vliegende start!

16 februari 2016 - Turijn, Italië

Allereerst allemaal bedankt voor jullie medeleven en goede tips gisteren. Ook de tip van broer André kwam gisteren via de blog bij ons binnen, alleen jammer dat het mosterd na de maaltijd was. Hij suggereerde dat er wellicht te weinig koelvloeistof in onze Duckatti zat, waardoor de kachel niet werkte. Natuurlijk hadden wij dit zelf ook al bedacht. Toen we de motorkap openden kookte het theewater trouwens ook net, dus we waren mooi op tijd.

Zie http://teamtopgier2016.reislogger.nl/video/thee-bijna-klaar.18245

Na het bijvullen bleek de kachel het meteen weer te doen. Wel was er sprake van een vrij ernstig lek, zagen we al snel. Handig als wij zijn hebben we meteen het reservoir en alle slangen gecheckt en bleek dat er een scheurtje in de slang zat. Direct onze gereedschapskoffer (een goede voorbereiding is het halve werk!) uit de auto gesleept. Met een stanleymes en schroevendraaier hebben we de slang ingekort en opnieuw vastgezet en klaar was Klara.

Over Klara gesproken...ach nee, dat vertellen we misschien later nog wel.

In het begin van de avond arriveerden we in Bazel (zie foto's). De organisatie zat op de 31ste verdieping. Mooi uitzicht over Bazel dus.

Bazel vanaf de 31ste verdiepingEindelijk bij de finish in Bazel

We hadden onze bed en breakfast speciaal geselecteerd op parkeren voor de deur en hier hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Niet verder lopen dan nodig en onze onbetaalbare Volvo binnen handbereik. (zie foto's).

Ons onderkomen voor vannacht (er stond parkeren voor de deur mogelijk en dat klopt!) Ons onderkomen voor vannacht (er stond parkeren voor de deur mogelijk en dat klopt!)

Na een heerlijke Zwitserse Rösti waren we moe maar voldaan en hebben we heerlijk geslapen.

Aan de Zwitserse rosti Aan de Zwitserse rosti

De B&B was trouwens erg goed. Vriendelijke mensen en alles tot in de puntjes verzorgd. Tripadvisor blijkt toch keer op keer een goede adviseur.

Vanochtend hadden we een vliegende start. Onze Duckatti startte in 1 keer! We hadden ook niet anders verwacht. Een beetje liefde geven betaalt zich altijd terug en de reparatie van gisteren had interessante bijwerkingen. (Je haalt een stukje rubber uit een koelvloeistofleiding en de auto start ineens de volgende ochtend! ;-) )

Van Bazel naar Turijn (zie foto's).

Onderweg van Bazel naar TurijnOnderweg van Bazel naar TurijnOnderweg van Bazel naar TurijnOnderweg van Bazel naar Turijn

Vorig jaar besloten we binnen een half uur na de start niet aan de opdrachten mee te doen (gaat ten koste van lol maken en het kost geld. Hiervoor hebben we vanzelfsprekend veel betere bestemmingen!). Dit jaar hebben we dus vooraf al de beslissing gemaakt dat we iedere dag voor de volle 0 punten zouden gaan. Blijkbaar denkt niet iedereen hier zo over. Onderweg hebben we nogal wat sukkels hun kofferbak tot het dak vol met sneeuw zien scheppen, oude Italiaanse boertjes uit hun Lamborghini Tractor zien halen en een enkeling in een Mega Mindy pakje zien rondhossen.

Wij besteden onze tijd liever aan het nuttigen van een drankje op een terras, terwijl de stoet voorbij komt om ons met veel kabaal, toeters en lampen te begroeten.

Zo ook bij de aankomst in Turijn.

De aankomst in TurijnDe aankomst in Turijn

We hebben net onze intrek genomen in het BW Executive hotel in Turijn en onze Duckatti geparkeerd in de beveiligde VIP Parking van het hotel. Vol trots staat hij naast een Audi A4 S-line, BMW 5 serie, Jaguar XKR en een Mercedes S Klasse (zie foto).

Duckatti staat te pronken naast de andere bolides bij het hotel in Turijn

Tot slot nog een kleine blik vanuit ons hotel...wij gaan nu Turijn onveilig maken.

Vanuit ons hotel in Centrum Turijn

Ciao!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria Kiekebos:
    16 februari 2016
    Wauw, ook nog handig, wat een toppers zijn jullie toch! Ik ben zeer onder de indruk, zie thuis meestal iets anders......
  2. Andre:
    16 februari 2016
    haha toch fijn zo'n handige broer met "Tips and Tricks" Natuurlijk hadden jullie dit vooraf natuurlijk allemaal goed gecontroleerd. Hou hem aan de praat en ga voor de poedel prijs :-)
  3. Johan Kiekebos:
    16 februari 2016
    Een heel mooi verhaal en geniet er maar lekker van, ik ga morgen wel behangen.
    Liefs Pa en Ma xxx
  4. Wanda:
    16 februari 2016
    Wauw wat een helden zijn jullie toch en zoooo. ... handig
    Have fun
  5. Jeanette:
    17 februari 2016
    Wat zijn jullie handig fantastisch verhaal en veel plezier
  6. Monique en Bert-Jan:
    17 februari 2016
    Van alle markten thuis dus.
    Top!
    Have fun!
  7. Wim:
    17 februari 2016
    Hallo René, ik wist niet dat je zo handig was, wel dat je veel kan eten!:-))) Geniet ervan, mooie ervaring!!!!