Dag 1: alle begin is moeilijk

15 februari 2016 - Gorinchem, Nederland

Vanochtend om 5 uur vertrokken we uit Assen, nadat de uitgebreide startprocedure volledig was uitgevoerd.

Deze procedure kent de volgende stappen:

1. Motorkap open. 2. Achterklep open. 3. Startkabels pakken. 4. Start een willekeurige andere auto (auto 2) en zet deze naast de onze. 5. Motorkap auto 2 open. 6. Startkabels aansluiten op de accu's van beide auto's. 7. Start onze auto. 8. Vloeken. 9. Start onze auto nogmaals. 10. De motor loopt (pfff). 11. Koppel de startkabels los en parkeer auto 2. 12. Berg de startkabels op. 13. Zorg dat de auto NOOIT meer uitgaat vandaag!

Onderweg hebben we vlak na Hoogeveen bij een tankstation een vreugdedansje gedaan, nadat we ons eerste doel, Hoogeveen voorbij, hadden gehaald. Vervolgens koffie gedronken (met draaiende motor. Euhhh... zouden er straks langs de Belgische snelwegen ook tankstations zijn, waar je met draaiende motor mag tanken?)

Snel daarna ontdekken we dat de verwarming niet blijkt te werken. René dacht geen skibroek nodig te hebben, maar dit kan toch wel eens tegenvallen! Ook kwam een niet definieerbare geur in onze neus (nee het was (nog) niet Jan Jaap). Het leek op oververhit plastic, maar we hebben de boosdoener nog niet gevonden. Gelukkig ging het vanzelf weer over. Wat ook mooi opviel in het donker waren de vele lampjes op het dashboard die brandden in volstrekt willekeurig patroon. Dit zal vast 1 van de extra opties van onze luxe bolide zijn.

Aangekomen in Gorinchem was het al een drukte van jewelste (zie foto's).

Voor de startVoor de startWie is het mooist?

We worden door al onze vrienden van vorig jaar welkom geheten. Agneta en Inga (onze trouwe volgers van vorig jaar weten waar het over gaat) zijn er gelukkig niet.

We ontdekken dat we ook aan de buitenkant al lichte schade hebben opgelopen (zie foto's).

De eerste schade (goed kijken!)De eerste schade (goed kijken!)

Natuurlijk komt onze trouwe held in 1 keer door de keuring en om 9 uur klinkt het startsignaal en kunnen we vertrekken. We hadden een zeer goede startpositie gekozen (wijzer geworden na vorig jaar) en waren als 1 van de eersten weg. De Carbagerun 2016 Winter Edition is officieel van start!

Op dit moment zijn we net Antwerpen voorbij. So far so good!

Onze held is er klaar voor (eigenwijs ding)

1. Jan:
    15 februari 2016
    Hi Toppers,maak er een leuke trip van ,succes en...a lot of fun!!!
    in the carbagerun !!!
  2. Johan Kiekebos:
    15 februari 2016
    Wat een geluk dat jullie de nodige kennis van de autotechniek hebben, maar hopen dat jullie deze niet
    meer nodig zullen hebben.
    Prettige reis verder.
  3. Maria Kiekebos:
    Hi Boys, ziet er goed uit! Have fun! xx
  4. Johanna:
    15 februari 2016
    Heel veel plezier en veilige kilometers
  5. René:
    Dankjewel! Nu in Luxemburg. X
  6. Lambert:
    15 februari 2016
    Fijn dat hij zo makkelijk start. Have fun boys
  7. Andre:
    15 februari 2016
    Misschien even de koelvloeistof controleren zodat de kachel weer gaat werken... Ik reed net naar Beilen en had al een O onder mijn ruitenwisser zitten! Hij is gevonden dus :-) Succes mannen
  8. René:
    15 februari 2016
    Hey Breurtie. Bedankt voor de tip, gaan we even naar kijken! (Wisten we zelf ook wel natuurlijk).
  9. Wanda:
    Positief blijven.
    Je moet maar zo denken je reist richting het zuiden. Het wordt steeds warmer.
    Zet hem op. Maak er wat moois van
  10. Hedy:
    15 februari 2016
    Mannen! Goed aangekomen? Jullie bolide niet gezien op hart van NL... Is me d'r eentje :-) geniet! XH
  11. Hedy:
    15 februari 2016
    ..... En ik had de S in m'n haar! Dus ook die is terecht :-)
  12. Irene:
    15 februari 2016
    Heel veel plezier en succes!!
    Hopelijk krijgen jullie die kachel nog aan de praat!!
  13. Eugene:
    15 februari 2016
    JanJaap. Mooi dekentje over je benen. Ik wens jullie veel succes.
    Wat misschien helpt is twee waxinelichtjes op het dashboard zetten (wel een schoteltje eronder) dat geeft best veel aangename warmte in de auto.
  14. Johan & Henriette:
    15 februari 2016
    En alles niet helpt,dan zit er niks anders op om stijf tegen elkaar aan te zitten.......voor de warmte. Nog veel plezier en succes.!!
  15. Daan & Ida:
    15 februari 2016
    In jullie overlevingspakket(je) zitten zes waxinelichtjes. Vooruitziende blik van Ida.
    Heel veel plezier .